מגמות השוקולד החמות ביותר לשנת 2023

28 יוני 2022

Taste Tomorrow

צרכנים דורשים יותר משוקולד מאשר רק מתיקות 

Taste Tomorrow הוא האקוסיסטם הגדול בעולם להבנת צרכנים במגזרי השוקולד, הפטיסרי והמאפייה. מעקב תמידי אחר התנהגויות, עמדות ובחירות של צרכנים מקומיים וגלובליים מספק לנו תובנות מעמיקות וחשובות. אנו יכולים להשתמש בתובנות הללו כדי לעקוב אחר התפתחות הטרנדים ולחשוף מגמות חדשות. מה יש בזה בשבילך? גלה כאן.

במאמר זה, אנו מתמקדים בשלוש טרנדים עבור שוקולטיירים שיהיו חיוניים ב-2023. 

אל תשכח לבדוק את הפטיסרי החם ביותר ומגמות מאפייה לשנה הבאה.

2022

 

כדי לעקוב ולמדוד התנהגויות וגישות משתנות בהתחשב במצב הכלכלי והפוליטי הנוכחי, Taste Tomorrow מראיין ברציפות צרכנים ברחבי העולם. התוצאות האחרונות שלנו מראות שהמזון נמצא ב-3 הקטגוריות המובילות שבהן הצרכנים מודאגים ביותר מעליית המחירים. עובדה מעניינת, רק 24% מהצרכנים מנסים לחסוך כסף על ידי רכישת פחות חטיפי שוקולד, פרלינים ופריטי שוקולד אחרים, שזה המספר הנמוך ביותר בקטגוריית "מתוקים". מספר זה גבוה יותר עבור קינוחים וגלידה (25%), ממתקים (27%), עוגות, פטיסרי ומוצרים מתוקים (29%). 

למרות החשש האוניברסלי מההשפעה של מצב השוק הנוכחי על הוצאות משק הבית שלהם, 45% מהצרכנים אינם מוכנים ללכת על השוקולד הזול ביותר, אלא ממשיכים לקנות מוצרים באיכות גבוהה יותר, מוצרים שהם סומכים עליהם. 

גלה את שלושת הטרנדים המובילים מזוקקים מה- Taste Tomorrow האחרון שיעצב את תעשיית השוקולד ב-2023: 

1. שקיפות וצריכה מודעת

עולם השוקולד נמצא בבדיקה כעת, כאשר יותר ויותר צרכנים מכירים בכך שלא כל המטעים עובדים באופן בר קיימא ומכבדים את זכויות העובדים. מותגים ברי קיימא ושקופים ראו צמיחה משמעותית בשנים האחרונות בחלקים שונים של העולם, מה שסייע להגביר את המודעות למקורות הקקאו. צרכנים מעריכים מותגים ברי קיימא ויוזמות סחר הוגן. 

שוקולד מגידול אורגני גם משפר את חווית ההנאה משוקולד. ההתעניינות במזונות טבעיים ואורגניים נותרה יציבה למדי, אם כי עלתה בשנת 2022 וצפוי לגדול עוד ב-2023. Natural שומר על הילה בריאותית שבה הוא מצביע על מותרות ויתרונות בריאותיים נתפסים של מוצרי השוקולד המוגמרים.

פינוק חסר דאגות נכון במיוחד אם שוקולטיירים מצליחים להפחית את כמות הסוכר, או להחליף אותו לחלוטין. בשנים האחרונות, אחוז האוכלוסייה שסבור שסוכר בריא ירד בהתמדה (מ-18% ב-2015 ל-13% בלבד ב-2021). דבש, סירופים וסוכר קוקוס מצוינים כולם בקרב הצרכנים כתחליפים בריאים יותר לסוכר שהופכים את השוקולד לאטרקטיבי עוד יותר עבור הצרכנים.

2. שוקולד ללא חלב על בסיס צמחי

ככל שהדאגות לגבי הסביבה, הבריאות ורווחת בעלי החיים נמשכות, ועם מספר רב יותר של אפשרויות מהצומח הזמינות, צרכנים רבים נהנים להתמסר למזון טבעוני וצמחי. אז זה לא מפתיע שצמחי יהפוך גם בשנה הבאה לטרנד ענק בעולם השוקולד. שוקולטיירים ויצרני ממתקים פיתחו אלטרנטיבות נהדרות לשוקולד חלב מסורתי, מהן יכולים ליהנות צרכנים העוקבים אחר תזונה צמחית, אך גם יפתו את חובבי שוקולד החלב המסורתי.

בקיצור: מתכוני פרימיום המבוססים על שוקולד עם מרכיבים טבעיים ותחליפים טעימים על בסיס צמחי לשוקולד חלב יוכלו להגיע לקהלים גדולים (הרבה) בשנת 2023.

3. שוקולד פונקציונלי 

שוקולד נקשר לרמות גבוהות יותר של אנדורפינים וליתרונות בריאותיים גופניים. מחקרי ה-Taste Tomorrow שלנו מראה שצרכנים מצביעים באופן פעיל על היתרונות הבריאותיים של מזונות מסוימים, הן לבריאות הנפשית והן לבריאות הפיזית. "המגנזיום בשוקולד המריר עוזר לקולטנים שלנו לאוקסיטוצין לתפקד טוב יותר, וויטמין C בפירות היער, וויטמין D בביצים עוזרים לייצור של כל הורמוני האושר שלנו", הגיב אחד הצרכנים על קינוח עם מוס שוקולד מריר ואוכמניות. שוקולד מקושר באופן מסורתי לנוחות והנאה. זה היה קשור גם להורדת החרדה במהלך המגיפה על ידי צרכנים רבים. מגמות חיפוש אחר מזון המקל על חרדה נותרו גבוהות בכל השפות שנחקרו במהלך השנה. אבל בשנת 2023, זה יהפוך יותר ויותר לרגע של פינוק שטוב לגוף וגם לנפש.

סיפוק דרישות הצרכנים הללו עשוי להיראות קשה, אבל זה בהחלט אפשרי. Belcolade מציעה שוקולד באיכות יוצאת דופן שהוא בר קיימא, מופחת סוכר ומבוסס על צמחים, המאפשר להוסיף דרישות שונות ללא צורך בהתאמת התהליך או המתכון. למידע נוסף כאן

 

 

רוצה ללמוד עוד? 
בדוק את תחזיות הטרנדים האחרות שלנו בעולם של פטיסרי ומאפייה.

מאמרים קשורים

Market insights

Market insights

We combine more than a century of expertise with the very latest innovation and trends, to make the future of food a reality today.

Taste Tomorrow

Taste Tomorrow

Discover new business opportunities with the latest global and local trends that Taste Tomorrow offers.

Sensobus

Sensobus

Test new products, pricing, marketing and communication concepts by finding out your consumer’s preferences.

Can indulgence and health truly be companions?

Can indulgence and health truly be companions?

Health is the trend that’s affecting most businesses in the global food industry. What does it mean for sweet treats and chocolate producers?