2023 הטרנדים החמים ביותר בקונדיטוריה לשנת

28 יוני 2022

Taste Tomorrow

צרכנים רודפים אחר מסורת טהורה, קלאסיקות עם טוויסט ופינוק מותר 

Taste Tomorrow הוא האקוסיסטם הגדול בעולם להבנת צרכנים במגזרי הקונדיטוריה, המאפייה והשוקולד. מעקב תמידי אחר התנהגויות, עמדות ובחירות של צרכנים מקומיים וגלובליים מספק לנו תובנות מעמיקות וחשובות. אנו יכולים להשתמש בתובנות הללו כדי לעקוב אחר התפתחות הטרנדים ולחשוף מגמות חדשות. איך אנחנו עושים את זה? גלה את המתודולוגיה כאן

במאמר זה, אנו חולקים שלוש מגמות מרכזיות של קונדיטוריה שיהיו הבולטות ביותר ב-2023. 

אל תפספסו את הטרנדים החמים ביותר עבור מאפייה ושוקולד.

2022

היום, אינפלציה & עליית המחירים הם דאגות מרכזיות לצרכנים ברחבי העולם, כאשר 96% מהאנשים מודאגים מהשפעתן על הוצאות משק הבית שלהם. תוצאות הסקר האחרון של Taste Tomorrow הצביעו על כך שמוצרים מפנקים הם אחת מקטגוריות המזון והמשקאות המושפעות ביותר. למרות העובדה ש-29% מהצרכנים מנסים לרכוש פחות עוגות, מאפים ומוצרים מתוקים כדי לחסוך כסף (לעומת 12% ממוצאים בסיס כמו לחם), כ-34% מהצרכנים ברחבי העולם ממשיכים לפנק את עצמם לעתים קרובות עם מאפים מתוקים. מה שהכי מעניין הוא שהאיכות של העוגות ומוצרי הקונדיטוריה נשארת עניין מפתח. 40% מהצרכנים ברחבי העולם לא רוצים ללכת על המוצרים הזולים ביותר, אלא ממשיכים לקנות את האיכות בה סומכים . 

מהן שלושת הטרנדים החשובים ביותר שיעצבו את תעשיית הקונדיטוריה ב-2023? 

גלה עכשיו: 

1. מהפכה על בסיס צמחי

חומרים מבסיס צמחי הם הטרנד הצומח ביותר על פי רדאר הטרנדים התמידיים של Taste Tomorrow. דיאטות טבעוניות וצמחיות ממשיכות להתבסס יותר, כאשר יותר צרכנים עוקבים אחר דיאטה באופן חלקי או מלא. ככל שהדאגות לגבי איכות הסביבה והבריאות, יחד עם רווחת בעלי החיים נמשכות, ועם מגוון גדול יותר של אפשרויות צמחיות זמינות, הרבה יותר צרכנים ייהנו להתמסר לפינוקים מתוקים מהצומח ויצירות קונדיטוריה בשנת 2023. 

טבעונים רבים חשים גאווה כשהם מחפשים מזון מהצומח. יחד עם זאת, פינוקים טבעוניים הם רגע מהנה ומותר עבור רבים. 

גם בשוק המאפים הצרפתי, בעל מסורת ארוכת שנים וחזקה, הפטיסרי הטבעוני הוא חידוש שזוכה לביקוש רב. טבעונות קשורה גם לאכילת מזון 'נקי', כגון יצירות שוקולד ממותקות בסוכר פריחת הקוקוס, למשל. 

לא ניסית להפוך את יצירות הפטיסרי שלך על בסיס צמחי לחלוטין? אתה בהחלט צריך לנסות לעשות זאת לפני סוף 2023. 

2. צרכן מודע לבריאות

מזון בריא יותר הוא מגמה מתמשכת שתגדל עוד בשנת 2023. כמובן, הצרכנים עדיין מרשים לעצמם רגעים של פינוק חסר דאגות, אבל בסך הכל פחות סוכר, שומן, גלוטן ופחמימות הם מאוד בראש של הצרכנים. טיפול בבריאות הפיזית או הנפשית של האדם הוא העדיפות מס' 1 בארה"ב, קנדה ויפן על פי המחקר האחרון שלנו ב-Taste Tomorrow. 

מזון פונקציונלי המכיל מרכיבים המשפיעים לטובה על הנפש או הגוף יעוררו בשנה הבאה יותר ויותר תשומת לב. מדובר במזון בעל תכונות משפרות בריאות ספציפיות, הנצרכים בעיקר למטרה ספציפית זו. לרוב מדובר בצמחים ופירות שעשירים בויטמינים או, למשל, בעלי תכונות נוגדות חמצון מדווחות.

העניין במזון טבעי ואורגני נשאר די יציב בשנים האחרונות. Natural שומר על הילה בריאותית שבה הוא נותן את ההיתר על מזונות מתוקים ואת היתרונות הבריאותיים הנתפסים.

בשנת 2023, יצירות מאפה וקונדיטוריה צפויות להיות בריאות וטעימות, כאשר תחליפים טבעיים לסוכר יתקבלו בברכה על ידי צרכנים ברחבי העולם, שכן התפיסה הבריאותית של סוכר פוחתת עם הזמן (13% ב-2021 לעומת 18% ב-2015).  

3. קלאסיקות הן טרנדים 

צרכנים מחפשים נוחות ורגעים של פינוק באמצעות מוצרים שעושים כבוד למתכונים מסורתיים או אותנטיים. קונדיטוריה מתלווה בצורה מושלמת לחיבור רגשי חזק לאוכל. 

מגמת 'הקלאסיקוטת ממשיכות' נמצאת בעלייה עקבית במאפייה, השוקולד והפטיסרי. עם צמיחה מתמדת של 8%, זה חשוב מאוד עקב עיקר השיחות של צרכנים בנושא זה באינטרנט. הוא מופיע גם בחמש המגמות המובילות במספר שפות, כולל אנגלית, ספרדית, צרפתית, איטלקית, פורטוגזית, רוסית, סינית ויפנית.  

כדי לעמוד בקנה אחד עם דרישות הצרכנים לפינוקים מתוקים ופטיסרי בשנת 2023, עליך להתמקד בשליטה בקלאסיקות ולחקור דרכים להמציא אותן מחדש. 

לא יודע מאיפה להתחיל? 

ב-Puratos, יש לנו פורטפוליו שלם של מרכיבים שיכולים לעזור לך להמציא מחדש את הפטיסרי בצורה יצירתית, בריאה ובת קיימא יותר. 

 

רוצה ללמוד עוד? 

בדוק את תחזיות הטרנדים האחרות שלנו בעולם השוקולד ומאפייה.

Related Articles

Market insights

Market insights

We combine more than a century of expertise with the very latest innovation and trends, to make the future of food a reality today.

Taste Tomorrow

Taste Tomorrow

Discover new business opportunities with the latest global and local trends that Taste Tomorrow offers.

Sensobus

Sensobus

Test new products, pricing, marketing and communication concepts by finding out your consumer’s preferences.

Can indulgence and health truly be companions?

Can indulgence and health truly be companions?

Health is the trend that’s affecting most businesses in the global food industry. What does it mean for sweet treats and chocolate producers?