מגמות האפייה החמות ביותר לשנת 2023

28 יוני 2022

Taste Tomorrow

צרכנים דורשים טריות, מעריכים את המלאכה וממשיכים לחפש נחמה מהמתכונים האותנטיים המסורתיים 

Taste Tomorrow הוא האקוסיסטם הגדול בעולם להבנת הצרכנים בתעשיות המאפייה, הקונדיטוריה והשוקולד. מעקב תמידי אחר התנהגויות, עמדות ובחירות של צרכנים מקומיים וגלובליים מספק לנו תובנות מעמיקות וחשובות. אנו יכולים להשתמש בתובנות הללו כדי לעקוב אחר התפתחות הטרנדים ולחשוף מגמות חדשות. למידע נוסף על המתודולוגיה שלנו כאן.

 

במאמר זה, אנו חולקים שלוש טרנדים מרכזיים בתחום האפייה שיהיו החשובים ביותר בשנת 2023. גלה את המגמות ב פטיסרי ושוקולד  לשנת 2023 גם כן.

 

2022

אחד האתגרים המשמעותיים ביותר עבור תעשיית המאפייה בשנת 2022 הוא המחיר והזמינות של מרכיבים מסוימים, כמו שמן חמניות וחיטה, בין רבים אחרים. ישנם דיונים על פני תעשיות מרובות סביב עלויות מוגברות וכיצד זה משפיע על תחומי עסקים שונים. סקר הצרכנים האחרון של Taste Tomorrow הדגיש כי העלאת מחירי המזון היא בין 3 הדאגות המובילות לצרכנים כיום. כדי לחסוך כסף, אנשים משנים את הרגלי הקניות שלהם, מה שללא ספק משפיע על שחקני תעשיית המאפייה, מבעלי מלאכה ועד ליצרני שירותי מזון ומזון תעשייתי. 

למרות הדאגה הכללית מעליית המחירים, מזון בסיסי כמו לחם מושפע פחות, כאשר 23% מהצרכנים ברחבי העולם ממשיכים לקנות לחמי פרימיום מיוחדים ורק 12% מנסים לרכוש פחות/לחסוך כסף במוצרי לחם (לעומת 29% עבור עוגות וקונדיטוריה ו-24% למוצרים הקשורים לשוקולד). 48% מהצרכנים שהתראיינו ל-Taste Tomorrow באפריל 2022 ציינו שהם לא הולכים על הלחם הזול ביותר אלא ממשיכים לקנות את האיכות בה הם סומכים .

בשנת 2023, יהיה חשוב מתמיד להתמקד באיכות המאפים שלך. 

גלה מה נמצא בצנרת עבור הקונדיטוריה והשוקולד בשנת 2023. 

הנה ההתפתחויות הגדולות ביותר בתפיסות ובדרישות הצרכנים שישפיעו על תעשיית האפייה בשנה הבאה:

1. אמון ומלאכה

מוצרי ארטיזנים מסורתיים הולכים וגדלים בפופולריות . קלאסיקות הן הנושא מספר אחת במוצרי מאפה באינטרנט. רדר הטרנדים התמידיים של Taste Tomorrow מיוני 2022 מצא שצרכנים מחפשים נוחות ופינוק באמצעות מוצרים שעושים כבוד למתכונים מסורתיים או אותנטיים. בעוד 60% מהצרכנים מחפשים חוויות חדשות, 67% מעדיפים איזה אלמנט מוכר, קלאסיקות עם טוויסט. לכן, חדשנות מבורכת, אבל היא צריכה להתבסס על מסורת חזקה של אומנות, ניסיון וידע שיתקבלו על ידי הצרכנים.

2. טעם של מחמצת

נובע מהמגמה הקודמת, מחמצת נמצאת במקום המתוק שבין חדשנות לאומנות מסורתית. ממועדפת נעילה בזמן העבר למלאכה מבוססת ומושחזת, מסלול המחמצת התפתח מאוד בשנים האחרונות וצפוי לצמוח בשנת 2023. מותגי מיינסטרים מאמצים מחמצת למוצריהם והצרכנים ממשיכים לחפש אפשרויות מחמצת מעבר ללחם, חשבו על קרואסוני מחמצת, בריוש, מאפינס, בייגל, פאנטון, קראפינס והכלאות אחרות. מה המניע העיקרי של מגמה זו? ללא ספק, זה הטעם של המחמצת. 

מה דעתך לנסות לאפות כמה קרואסוני מחמצת, יישום המחמצת החדש והמבוסס ביותר? הנה מתכון פשוט בשבילך.  

3. טריות 

צרכנים מצפים ללחם טרי. כל היום, כל יום. הטרנד 'טרי לפי דרישה' עוסק במוצרים שהצרכנים אופים בעצמם, או קונאים קפואים, על מנת לחמם ולבשל כמו שצריך. הוא מציע נוחות והנאה ממוצרי מאפה טריים בכל עת. דוגמאות אופייניות לטרנד זה כוללות קרואסונים, פיצות, לחם שום ועוד. מוצרים מסוג זה מקלים על הצרכנים, המסוגלים להאיץ את תהליך הבישול שלהם על ידי מיקור חוץ של חלק גדול משלב ההכנה, וליצרנים או בעלי מלאכה בקנה מידה גדול, תוך שהם מאפשרים לצרכנים להשתלט על תהליך האפייה ולקבל את היבט הטריות. למקסימום.

הטריות של מוצרים אפויים נותרה חשובה להפליא לצרכנים שבשנת 2022 קונים באינטרנט יותר ממה שעשו לפני המגיפה (שהם 58% מהצרכנים העולמיים). כדי להיות אטרקטיבי עבור צרכנים שקונים באינטרנט, מוצרי מאפה צריכים להיראות גם אטרקטיביים, ולכן תשומת לב נוספת לאריזה ולמראה צריכה להניע מכירות באינטרנט, כאשר 59% מהצרכנים מסכימים שמראה נהדר משפר את תפיסת הטעם.

כדי לזכות ב-2023, תתמקד בהיבט הטריות של המוצרים האפויים שלך ותשקול להיכנס לשוק הנוחות על ידי הצעת מוצרי האפיה שלך שניתן להכין או לסיים בקלות בבית. 


רוצה ללמוד עוד? 
בדוק את תחזיות הטרנדים האחרות שלנו בעולם השוקולד ופטיסרי.

Related Articles

Market insights

Market insights

We combine more than a century of expertise with the very latest innovation and trends, to make the future of food a reality today.

Taste Tomorrow

Taste Tomorrow

Discover new business opportunities with the latest global and local trends that Taste Tomorrow offers.

Sensobus

Sensobus

Test new products, pricing, marketing and communication concepts by finding out your consumer’s preferences.

Can indulgence and health truly be companions?

Can indulgence and health truly be companions?

Health is the trend that’s affecting most businesses in the global food industry. What does it mean for sweet treats and chocolate producers?