מפחיתים סוכר מבלי להתפשר על הטעם

סוכר הפך למקור לדאגה מבחינת בריאות הציבור, שכן צריכת סוכר גבוהה קשורה לסיכון מוגבר למחלות כמו השמנת יתר, סוכרת, מחלות לב וכלי דם וחללי שיניים. אך במוצרי קונדיטוריה, למשל, סוכר לא משמש אך ורק להוספת טעם -יש לו הרבה פונקציות אחרות והדבר יוצר דילמה. 

"אם הייתי צריכה להמר על מגמה אחת לשנת 2021, זה בהחלט יהיה צמחי", אמרה דה לוס רייס. "אנו רואים אנשים כל הדרך מבורגר קינג ועד שווקי נישה לחנויות ארטיזן ברחבי הארץ מתמקדים ברכיבים ממקור צמחי."

 

לדבריה, קיומם של מגוון מוצרים ממקור צמחי עשוי להגדיל את הרכישות החוזרות. שילוב של מרכיבים ממקור צמחי עם מאפיין אחר, לדוגמה, עוגת גזר עשירה בחלבון, עשויים להגדיל את המכירות.

 

תווית רכיבים clean label הפכה לנורמה, כלומר "ניתן לראות את זה כבר ביותר מקומות", אמרה דה לוס רייס. ועדיין יש קושי בנושא הזה כי אין הגדרה אוניברסלית לתווית כזו.

 

"לכל צרכן יש הגדרה משלו," אמרה.

 

היא המליצה להשיג הסמכה אורגנית או הסמכה של non-GMO למוצרים, וציינה שנתוני Euromonitor מראים עוד כי שוק הלחמים האורגניים גדל פי 3 בחמש השנים הבאות בהשוואה לשוק הלחם הכולל.

 

בעוד שדגנים מלאים כבר בשימוש זמן רב יחסית בקטגוריה, היא נתנה שתי המלצות כיצד להתבלט. האחת היא באמצעות טעם יוצא דופן. "התמקדו באיך לגרום ללחם הדגנים המלא שלכם להיות טעים, כך הצרכנים יהיו נרגשים לקנות ולבצע רכישות חוזרות," אמרה. השנייה היא פנייה לדגנים חדשים יותר בשוק, כולל דגנים מונבטים וטף. "עבור הצרכנים הם חדשים ומרתקים ומביאים טעמים שצרכנים לא ידעו שקיימים", אמרה דה לוס רייס.

 

https://www.bakingbusiness.com/articles/53018-gut-health-shows-promise-as-the-next-plant-based