כיצד להגביר את פעילות המאפים עם הדגנים המלאים

הצרכנים מודעים יותר ויותר לגבי יתרונות בריאותיים הקשורים למזון שהם אוכלים ודגנים מלאים הם כעת בין הרכיבים המככבים. למעשה, ב- 2018, 41% מהצרכנים בכל רחבי העולם אכלו דגנים מלאים כמה פעמים בשבוע*.

Wooden bowl of wheat grains isolated on white background with clipping path, top view

פ

●             מחקר חדש מצביע על כך שלחם מחמצת יכול להיות קל יותר לעיכול, וכי הדבר נובע מתהליך התסיסה הארוך יותר. (1) בעיקרון, גופנו זקוק לשעות כדי לעכל קמח; בעקבות תסיסה של מחמצת חלק מתהליך העיכול הזה כבר החל. זה גורם לשחרור ויטמינים, מינרלים וחומצות אמינו ומסייע להתפתחות טעמים חדשים. המחקר גם הוכיח כי לחם מחמצת מעניק לגופך תחושת שובע מהירה יותר (1).

●             ספרן המחמצת של פוראטוס העולמית, קרל דה סמדט, נפגש עם פרופ. מרקו גובטי, מומחה המחמצת, כדי ללמוד עוד על היתרונות של מחמצת. פרופ. גובטי השווה בין העיכול של שלושה לחמים; אחד עם שמרים בלבד, אחד עם שילוב של שמרים ומחמצת והשלישי עם רק מחמצת. המסקנה? "לחמי מחמצת ניתנים לעיכול יותר מאלה שהוכנו עם שמרים בלבד." גובטי ממשיך ומסביר, "הדגמנו בצורה ייחודית על ידי בחינת פליטת הגז במהלך העיכול, מעבר הלחם במעי המעיים וספיגת חומרים מזינים, כמו חומצות אמינו חופשיות, כי לחם המחמצת היה יותר נח לעיכול ואז כל שאר סוגי הלחם. "

במחקר של גובטי לחמי המחמצת היו בעלי 'אינדקס GI' נמוך יותר: מזון בעל אינדקס GI נמוך פירושו שהוא משחרר את האנרגיה שלו באופן פרוגרסיבי יותר לאורך זמן ארוך יותר ודורש פחות אינסולין. במילים אחרות: הגוף שלנו זקוק ליותר זמן כדי לספוג סוכרים איטיים, כלומר אנחנו לא מרגישים רעבים שוב באותה מהירות. (1).

• מעניין שלמרות שאנשים חשים "שבעים" זמן רב יותר, לחם מחמצת אינו כובש את מערכת העיכול במשך זמן רב ולכן אינו הופך את תהליך העיכול לענין ארוך ועמלני. (1).

• לחמי המחמצת בניסוי הניבו תכולת 'חומצות אמינו חופשיות' גבוהה יותר, לתקופה ארוכה יותר מאשר לחמים רגילים. חומצות אמינו חופשיות הן חומצות אמינו בודדות, אשר אינן זקוקות לעיכול. הן, למעשה, מתעכלות מראש ומוכניות ליצירת האנזימים הדרושים לעיכול מזון מיטבי ולפיתוח חלבונים. (1).

ברור שהמדע עוזר לנו להבין טוב יותר את היתרונות של תסיסה טבעית. היתרונות של תסיסה ארוכה ויתרונות המחמצת על הבריאות זוכים להבנה טובה יותר, וכתוצאה מכך יזכו לענין גובר ודרישה.

התחייבות הבריאות והרווחה של שרון-פוראטוס היא "לספק לצרכנים מוצרים יוצאי דופן המסייעים להם ליהנות מתזונה בריאה ולמלא את צורכי רווחתם". התחלנו בפיתוח מגוון מוצרים התומכים בבריאות העיכול של הצרכן הסופי. אנו שמחים לבשר כי מוצר חדש המבוסס על טכנולוגיות מבוססות נמצא במרחק של מספר חודשים בלבד.

קראנו למגוון המוצרים החדש הזה טווח "המעיים המאושרים" ומצפים שכל מוצרי המאפייה שהופכים לחלק מתיק זה יכילו תרכובות לקידום בריאות המעיים (סיבים למשל), התומכים במצב הבריאותי של המעיים.

 

(1)קבל מידע נוסף על מחמצת ועיכול

מאמר עם תובנות על המחקר העדכני ביותר בנוגע להשפעת החמץ על עיכול מאת פוראטוס, 2021

https://www.puratos.com/blog/bread-and-digestibility