דגנים וזרעים: הלחם והחמאה העתידית של תעשיית המאפיות

יותר מבעבר, בריאות היא עושר. עבור צרכנים ברחבי העולם, בריאות וצריכת מזון בריא הפכו לדאגה מרכזית. בסקר שערכה איפסוס באפריל 2020, 28,000 צרכנים נשאלו האם הם יחפשו מוצרים בריאים וקיימים יותר לאחר סיום המשבר. ברחבי העולם, 79% השיבו בחיוב(1).

תפיסת הבריאות התפתחה. כאשר ערכנו את סקר הטעם מחר בשנת 2015, אוכל בריא התמקד בהסרת מרכיבים "לא טובים", כגון מלח, סוכר ושומן. כיום, התפיסה והשאיפה עוסקת גם בהוספת מרכיבים "טובים", כגון סיבים, דגנים וזרעים וחלבון. זה עוסק בהפחתה והשבחה באותה העת (2). מגמה זו הואצה במהלך המשבר הקורונה, כאשר הצרכנים מחפשים יותר ויותר מזון שיתרום ויוסיף לבריאותם. אנחנו רואים דוגמה לכך בסין, שם הבריאות הפכה לקריטריון הרכישה הראשון, לפני הטעם. צרכנים סיניים נוטים יותר ויותר לחפש מזון בתוספת ויטמינים וחומרים מזינים או מזון שיכול לחזק את המערכת החיסונית שלהם.

סיבים, דגנים וזרעים, ודגנים מלאים

דגנים וזרעים תמיד היו חלק חשוב מהתזונה שלנו והם מספקים לנו אנרגיה וחומרים מזינים רבים, כגון סיבים, חלבונים, ויטמינים ומינרלים. כעת, כשאנשים מקדישים תשומת לב רבה יותר לאיכות המזון שלהם והתרומה שלו לבריאות, הם מחפשים דרכים פשוטות להגדיל את צריכתם של חומרים מזינים אלה.

על פי סקר הטעם של Puratos העולמית, 60% מהצרכנים מאמינים כי הוספת מרכיבים כמו דגנים מלאים למזון הופכת אותו לבריא יותר ו -30% אפילו מחפשים דגנים ברשימת המרכיבים (2).

שוב אנו יכולים לראות כי מגמה זו קיבלה תאוצה עם משבר ה-COVID19 כפי שהודגש בגרף להלן. שאלנו 'כשאתם קונים מאפים, מאילו מהמוצרים האלו הייתם צורכים יותר כחלק מתזונה בריאה יותר?'

סיבים ודגנים קיבלו ציונים טובים מאוד והם נמצאים בראש סדר העדיפויות של הצרכנים בכל המדינות (3).

לא רק הוספת טעם ומרקם למאכלי מאפה, דגנים וזרעים תורמים למינון הסיבים היומי שלנו. כחומר מזין חיוני, סיבים עוזרים לנו לשמור על משקל תקין ורמת סוכר יציבה בדם, להפחית את סיכוני הסוכרת, סיכוני מחלות לב, הורדת כולסטרול ועזרה בעיכול (4 )[למידע נוסף על הדגנים המלאים והסיבים, היתרונות שלהם והפתרונות שלנו. , עיין בפוסט הבלוג הייעודי שלנו כאן]. הגרף שלהלן מראה כי הצרכנים מודעים לכך שסיבים ודגנים מלאים מוסיפים לבריאות הלחם (5):

עם זאת, אנו מבחינים כי בעולם, רק 5% מהאנשים עומדים בפועל בצריכה היומית המומלצת של כ 30 גרם סיבים ביום 4. זה נותן לנו הזדמנות מצוינת לעזור לאנשים להגדיל את הצריכה שלהם!

שילוב של דגנים מלאים

בכך שאנו מציעים לצרכנים לחמים טעימים ומפנקים מלאים בדגנים מלאים וזרעים ועשירים בסיבים, אנו יכולים לעזור להם להגדיל את צריכת הסיבים היומית שלהם בקלות.

שרון פוראטוס מספקת תמיכת קצה הכוללת התאמת מתכונים וניסויים בקו הייצור עבור על אחד מלקוחותיה.

 

[1.]  Ipsos April 2020 – n = 28029 – Q: I will seek out products that are healthier and better for the environment

[2.] Taste Tomorrow survey 2019

[3.] Puratos proprietary  Post-Covid Consumer Research, Fieldwork March-June 2020

[4.] Grainfoodsfoundation.org

[5.] Taste Tomorrow 2019: To what extent do you think that fibre/wholegrain add to the healthiness of bread?